söndag 1 september 2013

Cancer

Jag talade med mamma tidigare i kväll och då berättade hon att pappa har fått sluta med sin bromsmedicin. Hon visste inte varför men den hade inte varit bra för honom. Till veckan ska han träffa dem på onkologen så då får han antagligen mer besked. Det är så sorgligt att båda mina föräldrar är cancersjuka och att inte veta hur lång tid de har kvar här i livet. Att mista både mamma och pappa i en sjukdom som är plågsam och förödande i många fall är bland det jävligaste man kan vara med om. Hade det inte varit för cancern så kanske de skulle kunna leva i tio år till. 
Jag tänker för ovanlighetens skull lägga in en lite personlig bild. Ett kort som togs i sommar ute i vår stuga och som föreställer min pappa och mitt barnbarn där gammelmorfar visar tösen var man kunde plocka hallon.

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...