onsdag 18 september 2013

Gripande blogg

Jag såg denna morgon på nyheterna att Kristian Gidlund har avlidit endast 29 år gammal i cancer, en sjukdom som han hade kämpat mot länge. Hans blogg är en gripande läsning där han beskrev hela förloppet. Här gnäller man själv om dubbelhaka och två magar medan andra kämpar och har kämpat för en överlevnad där de säkert hellre hade burit på två magar i stället för att magra av och känna livet rinna ur kroppen.

Jag hoppas att inte mina föräldrar kommer att påverkas så illa av sin sjukdom. Jag önskar hellre att de dör hastigt utan att behöva lida och känna smärta och magra av och allting som hör till denna jävliga sjukdom. Jag hoppas framför allt att de har många år kvar i livet....

Jag kände ett lugn inom mig i går efter mitt samtal med E! Den där glädjen över att hon inte har gjort sig illa sedan juni månad är en härlig feeling. Den har jag saknat! Tre månader utan att skära sig är tre bra månader. Fortsätt så E och ge aldrig upp igen! Inte ens när höstmörkret är som jobbigast och vintern står vid dörren. 

Tänd ljus, mys in dig i en gosig filt och försök blicka framåt till våren och låt dig minnas resan till Turkiet under de kalla vinterdagarna. Låt dig minnas de härliga baden i havet, dagarna vid poolen och solen som värmde dig.







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...