tisdag 17 september 2013

Hero

Jag ringde och pratade med min dotter om rent allmänna saker och om det här med god manskap. När det gäller den ekonomiska biten så behöver hon absolut ingen hjälp för hon är både ekonomisk och noggrann. Det enda som hon kan tänkas behöva hjälp med är det här med att ta kontakt med myndigheter så som försäkringskassan, socialtjänsten osv och även med att få hjälp att fylla i blanketter osv. 
Jag berättade för E att jag hade sänt ett mail till chefen på Lenagården och att jag hade fått svar ifrån honom och så läste jag upp mitt mail och hans svar. Jag kör alltid med öppna kort och hon vet även om denna blogg och har också läst den.

Hur som helst så frågade jag min dotter om det är som jag skrev till honom på behandlingshemmet. Det vill säga att hon inte har skurit sig sedan juni månad. Det har hon inte gjort och jag är så jävla lycklig rent ut sagt, vilket jag också sade till henne. 
Hon är värd minst tio guldstjärnor i himlen för sin strävan efter att vända på det destruktiva beteendet och försöka att må bra. Heja heja E du är min hero ;-). 

Har haft besök sedan tidiga morgonen av mitt barnbarn som är förkyld och inte skulle till dagis. Vi har haft det jättemysigt och ett gott betyg är väl när hon ska hem igen och blir sur och ledsen för att hon måste det. Då måste ju mormor vara rätt så bra ändå!



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...