lördag 28 september 2013

Kennelflicka

Mitt barnbarn som är tre år kan det här med hundar - när hon hälsar på så utfodrar hon dem, hon vet vilken skål som hör till vem, hon kan namnet på dem alla fem, hon kan schasa undan den hund som försöker nalla foder ut skålarna hon bär på och hon kan få dem att sitta på kommando. 
Det är jätteroligt att se och att höra henne säga: NEJ till dem om de skäller, tigger osv. Det kan inte annat än ge ett smile på läpparna och det är en liten och bestämd dam det där.
I kväll har hon övat sitt med dem och jag passade på att filma en snutt som jag lägger ut här. 
Nu sover tösen efter en hård dag i kenneln ;-)

E var på strömpilen i dag en sväng men de kom först i slutet så de missade det mesta. Lite hann de dock med att se! Det hade varit kul tyckte hon!








När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...