måndag 16 september 2013

Kontonummer

Jag fick ett sms ifrån E där hon undrade vad som kan hända om man råkar skriva in fel kontonummer. Jag måste säga att jag faktiskt inte riktigt vet vad som då händer, men i värsta fall så går pengarna in på fel konto. I bästa fall så händer inget alls! Jag rådde henne att ringa banken snarast! 

Jag har tidigare varit god man till E men tyckte att hon klarade av saker och ting så bra alldeles på egen hand. E själv har nu funderat på att återigen ha en god man och självklart så ställer jag upp om hon vill det. Såvida hon inte vill ha någon annan!

Jag fick i dag svar från chefen på behandlingshemmet där han skrev:
Hej!
Vad roligt att höra att E mår bättre. Jag hoppas att det fortsätter på  den vägen. Kan hon få stöd och behandling i öppenvård? Ni får naturligtvis höra av er igen om ni funderar på behandlingshem.
Lycka till och ha det så bra i höstrusket. 

Hälsningar
L

http://ifokus-assets.se/uploads/2af/2afefe0cd3431eab50eba409e80c18e1/behandlingshem.jpg

 





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...