onsdag 25 september 2013

Läkarnamn

Att få reda på vad läkaren heter som E besökte för ett par veckor sedan var inte det lättaste. Själv kommer hon inte ihåg det! Jag bad henne att kolla med den som följde med henne dit så kanske det ordnar sig. Annars vet jag inte hur jag ska gå vidare! 
Det är hur som helst dåligt av läkaren att inte ringa mig som han hade lovat E. Nog för att jag förstår att han kanske har mycket omkring sig som läkare oftast har men nog ska han ha hunnit med ett samtal tycker man ju. Jag vill bara veta vad de planerar för henne. OM de ens gör det vill säga! De kanske låter allting rulla på som vanligt.

I morgon skulle vi till råd och stöd för att träffa kuratorn som jobbar med E. Men mötet blir inställt då hon är hemma med sjukt barn.Vi får ta det längre fram på i stället!

I morse var det endast +2,9 och det var lite kyliga vindar men nu skiner solen på en klarblå himmel. En fin höstdag med andra ord! Jag har dock letat fram vinterskorna inför det som komma skall och gick igenom förrådet samt bilen i jakten på den försvunna motorvärmar kabeln. Som är spårlöst borta! Ibland vore det en bra ide att vara synsk ;-) Men det är jag ju förstås inte!



 
 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...