lördag 28 september 2013

Lugn lördag

I dag tar vi det bara lugnt och har besök av barnbarnet. Det är något slags jippo på Strömpilen men vi skippade det. Däremot så tipsade jag E, så hon kanske for med dem på boendet. Det skulle vara hunduppvisning, hundparad, invigning av Arken Zoo mm. Säkert kul att se! E lät då taggad!

När jag ringde till henne så låg hon fortfarande och sov och hade tydligen sovit riktigt gott i natt. Må hända med hjälp av insomningstabletter men ändå. Sömnen är viktig! Hon har sovit dåligt i alltför många nätter genom årens lopp och behövs det piller till att somna - ja då får det vara så! 
Jag var inte pigg på det förut men till slut insåg jag att E faktiskt behövde den hjälpen. Man vet ju själv hur man mår av att inte få sova de timmar man så väl behöver.

För flera år sedan så köpte jag valerina natt och lät henne prova det. Men det hjälpte inte utan det behövdes starkare grejer. Först fick hon prova en variant som inte var bra, så testade hon en andra sort och nu tror jag att hon är inne på sin tredje tablettsort, som E tar vid behov. Den somnar hon oftast på och blir inte så groggy dagen efter av dem. 




 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...