tisdag 24 september 2013

Lugnt

Chattade och snackade med E som var på stan för att inhandla en mössa. Det börjar vara dags för det nu för vi hade bara + 3 i morse och nu är det inte mer än + 7. Jag drog på mig mössan när jag var ute nyligen med hundarna. 

Allt var lugnt med dotra mi och hon berättade att hon tillsammans med sin ledsagare funderar på att åka utomlands till våren. 
Det tycker jag låter som en rolig ide och jag hoppas att den är genomförbar. 
E hade ingen lust att hänga med morsan nästa år också och ja det kan jag ju förstå. Det måste vara sju gånger roligare att göra en resa med någon som är jämnårig. 
Dottern var på gott humör och i dag var det en bra dag verkade det som. Härligt!

Den andra dottern däremot är dyngförkyld och hade till råga på allt en släng av magsjuka så jag fick ringa och avboka hennes tid på öron, näsa och halsmottagningen som hon hade i dag. Typiskt när hon har väntat i tre månader på den tiden men that´s life. Hon fick i alla fall en ny tid i mitten på oktober.

Jag sov gräsligt dålit natten mot i dag då jag vaknade i ottan och tankarna började på att snurra. Lite oro och sånt! Men nu känns det helt okey efter mitt snack med E.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...