lördag 21 september 2013

Resa

Jag drömde i natt att E följde med oss utomlands nästa sommar och att jag var så glad över det. Vi hade bokat en tvårumslägenhet så att även hon skulle få plats. 
När jag i morse vaknade så tänkte jag på den här drömmen och kände så starkt att jag verkligen vill att hon följer med oss. 

Sagt och gjort - jag har suttit och tittat på vad det skulle kosta med en tvårumslägenhet på det hotell vi har bokat vårt dubbelrum. Det är ett bra hotell med bra betyg så något annat alternativ känns inte riktigt aktuellt. 
Dock så visar det sig blir på tok för dyrt per person om vi bokar en tvårummare. Drygt 11.600 kr per skalle skulle det kosta! Från Umeå, med frukost och allt inbakat. Sedan så tillkommer lunch och middag samt fickpengar så i slutändan blir det dyrt. Vi har tidigare under flera år bokat hotell med all inclusive men inför nästa sommar så känner vi inte för det.

Jag vet inte hur vi ska få ihop det! Men jag vill verkligen att hon följer med därför att denna resa som vi har varit på nyligen var helt underbar. Vi hade så trevligt, vi hade så kul och vi fick umgås mer än vad vi gör på ett helt år.

Att resa är ett stort intresse som jag har! Men ekonomin och hundar gör att det inte kan bli så ofta som jag önskar. Jag har under tonåren bott ett par år i Saudi - Arabien och under de åren kom mitt intresse för resor och boende i varma klimat in i mitt liv. 
Jag har sedan dess aldrig riktigt trivts med den norrländska vintern och det är något som har blivit mer påtagligt med åren. 
Likaså känner min storebror och han pratar liksom mig om att en dag bosätta sig i ett varmt klimat under vinterhalvåret. Någon gång lär det bli så!

I dag plockar jag bort utemöbler och rensar upp inför vintern. Det känns onekligen vemodigt att sommaren är över men vi har haft en fin sådan här i norr. Nu är det bara att se fram mot nästa sommar!

För ovanlighetens skull så bjuder jag på en riktig sommarbild av mitt barnbarn och två av våra hundar. Glass och blomster som ju hör sommaren till!

Försöker för övrigt att leka rörmokare! Går som dåligt och nu har jag gett upp. Skulle behöva byta insats i kökskranen! Eller snarare justera den som redan sitter där men det var för böveln inte lätt. Kollade på en instruktions video som FM Mattsson har utlagd på nätet. Varför ser det alltid så simpelt ut när andra gör något?! 

 







När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...