fredag 27 september 2013

Brist på energi

I dag är jag helt tom på energi och känner mig galet trött fastän jag tog mig en tupplur. Som jag har nämnt i tidigare inlägg så har jag dagar då jag blir så här fruktansvärt slut. Då det känns som att jag håller på att bli sjuk men aldrig blir det. Då tröttheten är så jobbig att det till och med känns tungt att prata. 
Varför det blir så här vet jag inte men jag får väl skylla på allting som har varit. Att man kanske reagerar så här mellan varven! Tack och lov så är det inte så konstant även om de nära och kära alltid har tyckt att jag ofta är så trött. Jo det är jag men vissa dagar är jag tröttare än andra och de dagarna är inga vanliga trötthetsdagar. Det är något helt helt annat som då sker i min kropp.
Jag oroar mig inte ett dyft men tycker att det är jobbigt när det blir så här. 
Det är inte bara lägga sig och sova för det hjälper inte!

I kväll ska vi på bio! Jag går högst en gång per år och ser en film så det är väl på tiden nu då. Ska bli kul! Lite popcorn och cola i trevlig sällskap så är kvällen räddad. 
I morgon kommer mitt barnbarn då hennes mamma ska till IKEA och shoppa loss. Det är ett tag sedan flickan var här så det ska bli mysigt. I går när jag talade med henne i telefonen och avslutade samtalet med puss och kram och mormor älskar dig så svarade hon att hon älskar mig också. Sådana fina ord värmer ens hjärta!

Med tanke på hur illa den psykiatriska vården har skött sig genom alla år vad det gäller vår dotter så tycker jag att bilden nedan säger allt.




 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...