söndag 1 september 2013

Söndag

Nu har jag kommit in igen i alla rutiner och allt som är med hundar, barnbarn, hushåll osv. Det är inte så dumt ändå men jag känner att jag absolut inte kan slappna av lika mycket som jag har gjort under de två veckorna i Turkiet. Jag borde kunna göra det men det går bara inte...
E har landat även hon som det lät som! När jag talade med henne som hastigast i går så tittade hon på let´s dance eller vad det nu var. Hon gillar dans - framför allt att få dansa själv och börjar en danskurs i modern i början på september. Då det inte hördes något om Uppsala så valde hon att gå kursen här. Ärligt...det lär inte bli något med Lenagården, tror jag! 
Mår E så bra som hon gör nu så kanske det inte heller behövs men å andra sidan så skulle hon antagligen ta till sig en behandling mycket bättre när hon mår hyfsat bra och orkar lyssna, tänka och bearbeta och allt vad de gör i en sådan behandling. I morgon kommer i alla fall kvinnan på Råd & Stöd att ringa mig så jag får då höra om hon har någon information att delge mig.

Mitt barnbarn sitter här bredvid mig i soffan och tittar på Pingu. Hon har sovit bra såvitt jag vet ( har inget hört men så hör jag ju dåligt ) och snart är det dags för frukost och en promenad med hundarna. Dem som hon för övrigt skötte om så bra när jag var utomlands. Hon tog sin roll som lillmatte på största allvar och gav dem mat, ville gå ut med dem på promenader och busade med Troy. Det blir nog en hundägare av tösen vad det lider.... Mina döttrar har aldrig varit speciellt förtjust i hundarna eller den uppfödning jag hade förut. E tyckte väl det var rätt så spännande men hennes syster brydde sig inte så mycket. Kanske hennes dotter engagerar sig mer i framtiden än vad mor hennes gjorde.

I morgon är det operationsdags för A! Jag följer med till lasarettet och stannar till dess hon ska in o sövas. Sedan åker jag hem till hundarna och återvänder när A har vaknat. Hoppas nu att operationen går bra och att det inte är tumörer som hon bär på.
 
Lägger in en bild på hur det såg ut där vi bodde under vår Turkiet resa. Vi hade en pool utanför lägenheten som vi delade med andra gäster. Badade dock inte så mycket i just den annat än något morgon dopp och kvällsdopp.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...