söndag 29 december 2013

400 inlägg

Jag konstaterade nu att det har blivit skrivet 400 inlägg precis. Inte illa pinkat! 
Har haft några sköna dagar med massor av tittande på breaking bad på Netflix och har blivit helt såld i den serien. Den är riktigt bra och något jag rekommenderar er läsare att se. 

Ibland är det så välbehövligt med lata dagar och vila. Förutom det så har en ny soffgrupp beställts och en tv bänk inhandlats. Eftersom huset bebos av fem pappisar så fick det bli skinnsoffor.
Hade tygsoffor för drygt 1,5 år sedan en period och höll på att bli fullständigt galen av allt hundhår, som fastnade på tyget. Jag dammsög dem två gånger per dag och gick omkring tät i näsan. 

Till slut dumpade jag den ena soffan och gav bort den andra till min goda vän. Fick sedan bli en tresitsig skinnsoffa men det räcker inte till så nu införskaffades alltså en trea och en tvåa som väntas vara klara om ca sju veckor. 

Mitt älskade barnbarn är fortfarande sjuk i relativt hög feber och en skrällig hosta. I natt hade hon kräkts i sängen och somnade först efter tolv. Dessutom så har hon inte ätit på fyra dagar men i dag besökte de moster E och när E gjorde sig en smörgås så tog T den. Dessutom så fick hon en smoothie av moster E! 

Tanken är att lillan ska komma hit för att sova över i morgon då mamma J jobbar kväll. Men vi får se hur det blir med det! Jag har ännu inte blivit smittad och bävar lite för att riskera det då jag blir så sjuk av hennes baskelusker. Samtidigt så har lillan tjatat i dagarna fyra om att få komma till mig och blir så ledsen när jag säger nej. Mitt hjärta blöder och jag får sjukt dåligt samvete! Så rätt vad det är så är tösen här i morgon, trots allt!

Snart är det då nyårsafton! Jag har verkligen ingen lust att fira och vet inte ens om jag orkar vara vaken till tolvslaget men har ändå bjudit in min bror. Han blev så glad över att jag frågade och det väger mer än att inte fira. Att göra någon glad är underbart!

Fick en förfrågan från E i quizkampen och självklart lade jag till henne. Hon är en baddare på de där rackarns frågorna och gamla mor får kämpa tappert. Likaså med hennes tvillingsyster som klår morsan flera gånger om. Nästan!

I morgon blir det att städa och röja upp inför nyårsaftonen. Här ska det dessutom förberedas lite käk och gott. Tänkte plankstek till middag, vaniljpannacotta till efterrätt och snacks i tilltugg. 
Hoppas att det inte fyras av så många raketer i området för en av hundarna är så rädd. Hon kryper under sängar och darrar! Jag avskyr de där otyget och för min del så skulle det gärna få förbjudas.

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...