torsdag 26 december 2013

Blogg!

Att skriva en blogg är något som många kan göra och som många också gör. Det har blivit otroligt populärt har jag sett och det förstår jag eftersom det är ett smidigt sätt att få skriva av sig och dela med sig av händelser. 
Jag var i början tveksam till att blogga om vår självdestruktiva dotter men kände så starkt att jag ville upplysa omvärlden om hur det är att ha en dotter, som är självdestruktiv. Därför bloggar jag!

Att det också skulle kunna bli en bok kunde jag inte föreställa mig i april månad när jag började med min blogg, men mina föräldrar, min mormor ( som inte lever i dag ) och några andra har genom åren sagt till mig att jag borde skriva en om vad som helst. 
En tanke som har grott i mig under årens lopp men som inte har blivit till verklighet förrän nu.

Vem kan i dag tro att jag gick ifrån lektionerna i mellanstadiet för att få specialundervisning i svenska eftersom jag hade svårigheter. Dock inte i läsning för där var jag tidig och lånade hem kassar med böcker som jag plöjde igenom. Grammatiken däremot sitter inte som den ska och det kommer den aldrig att göra. Men jag klarar mig ändå!

Vi var i dag och hjälpte vår goda vän att frakta en teve som han inhandlade på rean och vi for även till E för att lämna av hennes julklapp ifrån systern och lite hamstervadd som hon hade önskat att jag köpte.
Sedan for vi förbi Es syster och mitt barnbarn som var sjuk och hade 39,3 i temp. Hon berättade att tomten hade fått hennes tutte så att någon bebis kunde få använda den i stället. Duktig flicka tycker mormor förstås och pussade lite extra på henne. Hoppas att jag inte blir smittad nu bara av hennes baskelusker. 
Varje gång hon har varit sjuk och jag har varit barnvakt genom åren så har jag blivit smittad och sju gånger sjukare än henne. Barn bakterier är inte att leka med!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...