fredag 27 december 2013

Bra dag!

Mitt barnbarn tjatade flera gånger om att hon ville komma till mormor så till slut for jag till dem i stället. Tillbringade ett par timmar i deras lägenhet och hade det mysigt med lillan. Hon hade somnat först vid tolv i natt och sedan väckt sin mamma om och om igen för att hon var törstig. 
Febern ställde till det! 

Sedan tog de bilen till morfadern för att sova över så att mamman kunde få lite avlastning eftersom tösen var lite grinig. Egentligen så skulle J och E träffas i dag för att utbyta julklappar men eftersom barnbarnet är sjuk, så ställde de in det. 

Jag pratade med E tidigare i kväll och då var hon på väg till bussen för att åka ned till stan och käka med en kompis. Det gör mig så glad varje gång jag får höra att hon har gjort något med en vän. Hon sitter allt för ofta ensam i sin lägenhet. Ja inte helt ensam då förstås eftersom hon har personalen och de övriga boende runt sig allt som oftast. Men de andra på boendet spelar ju inte i hennes liga och personal är personal! Hur som helst så verkade E ha en bra dag och det är så jäkla skönt att höra. Varje dag som hon mår bra gör att jag också mår bra.

Min mamma ringde precis som jag var på väg till min dotter och barnbarnet och hon ville att jag skulle följa med ned på stan och på affären. Men eftersom jag hade lovat lillan att komma så fick hon lösa det på andra sätt. Det blev så att affären packade varorna och ställde in dem i bilen åt mamma. Stan får vi ta en annan dag!

Jag bjuder på ett kort taget på mitt älskade barnbarn i dag. Min lilla sjukling!
En soppa som jag gjorde till middag som är sagolikt god delar jag också med mig av. Receptet finns i tidigare inlägg! 
Gillar man soppa med sting i så är den perfekt. God, relativt enkel att fixa till och mättande fastän det är en soppa.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...