fredag 20 december 2013

De andra

Jag minns vad socialsekreteraren sade angående Kammarrätten och vårt hopp som vi ställde till dem. Hon sade nämligen det att hon inte hade trott att Förvaltningsrätten skulle döma till Es fördel, att hon tyckte att det var bra att vi fortsatte strida för att E skulle få hjälp och om vi vann i Kammarrätten, så skulle vi plus 500 unga till kunna få vård genom dem. Ungefär så gick resonemanget!

Nu har vi och de övriga " femhundra " inte längre någon chans att få hjälp via socialtjänsten, som det verkar som och det enda vi kan hoppas på är att E verkligen kämpar i detta som kallas vågen, som hon ska börja i. 
Vågen bedrivs på dagtid må - fre i en vanlig lägenhet med andra i hennes situation. Efter dagens slut så åker de hem till sitt och om helgerna är det ingen aktivitet på vågen. Vi kommer så klart att ge det en chans men man ska komma ihåg att det har gått många herrrans år då vår dotter har haft ångest och skurit sig. Vi vill bara inte att det ska gå ytterligare ett x antal år utan att hon blir bättre.

Nu är lillan lagd för natten efter att jag läste Bamse för henne. Vi låg i soffan framför teven och tittade på julkalendern och båda två höll på att somna men som vanligt så piggnade hon till när jag skulle läsa sagan. 
Hon är ändå otroligt duktig och ligger alltid kvar i sin säng och sjunger och pratar för sig själv till dess att hon somnar. Så har hon alltid gjort! 

Här är det fredagsmys med tända ljus och nötter och snart är det svenska hjältar på teve. Som vanligt så blir det väl någon tår i ögonvrån! 
I vanliga fall brukas det äta popcorn här hemma då man kan stoltsera med en läcker popcornsmaskin, som gör väldigt goda popcorn. 
Man kunde vinna ett års förbrukning i ett rim så jag slog till och rimmade loss:
American popcorn är det godaste jag vet
dessutom så gör de mig inte alls fet.
Doften av popcorn och smörsalt smak
slår alla chips och mitt eget bak.
Popcornsmaskinen - ett klipp jag har gjort
för det går ju så underbart underbart fort.


 
 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...