fredag 6 december 2013

Det drar ihop sig!

I morgon bitti bär det av till Stockholm by bus om vädergudarna är med oss. Jag hoppas verkligen att stormen har lagt sig till dess vår färja avgår klockan 18. Läste att i dag stod bland annat Birka still men det kan ju vem som helst räkna ut i detta oväder som råder i södern. Ibland är jag glad att jag bor i norr! 

Allting verkade bra med E i dag och hon såg på so you think you can dance. Hon gillar alla sådana program och tycker själv om att dansa. E går på danskurs två gånger i veckan! 

Mitt barnbarn som är tre år hade ritat en huvudfoting ( så fin så ) som hennes mamma skickade till mig. Jag måste bara dela med mig av teckningen. Flickan är duktig! Hon kan även skriva T! Vilket är första bokstaven i hennes namn. 
Jag har inte träffat flickan på några veckor och fick i dag en sådan stark längtan efter henne då jag bäddade rent i hennes säng som hon har hos oss. 
Så i kväll for jag dit och pussade lite på tösen innan vi skulle hämta en god vän i byn jag tidigare har bott i. 

Jag har ännu inte fått något svar från verksamhetschefen på psykiatrin men det kommer säkert ett till veckan. Vi kräver ett svar på varför samtalskontakten avstod ett närverksmöte. 

I kväll blir det tidigt i säng då vi ska upp klockan 05 i morgon bitti. Med det avslutar jag fredagen och lägger in teckningen som barnbarnet har gjort. God natt!



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...