måndag 2 december 2013

Fina ord!

Har varit och kollat synen och den var faktiskt lite bättre på det vänstra ögat å andra sidan lite sämre på båda med brytningsfel. Hur som helst så behövdes nya glasögon så jag har beställt ett par som jag får om ca två veckor. 

E hade myspys i morse med julefint! Hon hade lagt ute fin bild på Facebook. 
I dag är hon med boendet i Övik och shoppar inför julen! Det lät kul och hon verkade vara på ett gott humör. Det glädjer mig när hon mår bra för då mår jag också bra. 

J ringde och ville ha barnvakt till helgen men vi åker bort på lördags morgonen och kommer hem först på måndag kväll. Så det gick som dåligt med barnvakteriet. Morfadern jobbar natt till helgen så jag undrar hur hon ska lösa det. Kanske att barnbarnet kan vara hos moster E. De gillar ju varandra!

Här snöar det för fullt nu! Stora vackra flingor som singlar ned och det är så härligt när det blir vitt och ljusare utomhus. Snön kom lagom till första advent i går.

Fina ord som inte kom med ur utdraget från mailet jag fick:
Cajsa, vilket jobb du gör! Jag hittade din blogg och blev så glad. Glad för att jag äntligen fick en inblick i arbetet du gör för dig själv och för din dotter. Fantastiskt och beundransvärt! I somras skrev du en del på min blogg, men sedan upphörde det och jag har sedan dess tänkt på dig och på din dotter och undrat hur det gick för er. Om jag kunde skulle jag vilja ge dig en varm kram, ge dig bekräftelse på allt du gör. Hur du kämpar! Jag önskar att jag kunde trolla med ett trollspö, så att ni fick hjälp. Ni är så värda all hjälp ni kan få! 


Så här mysigt hade E det hos sig i morse!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...