torsdag 5 december 2013

Förbannad!

Nu är jag förbannad så in i norden! Vi var och träffade socialsekreteraren i dag som var jättetrevlig och bra på alla sätt och vis. Hon hade ju föreslagit en nätverksträff som skulle gå av stapeln i morgon där vi föräldrar, boendepersonal, enhetschefen för boendet, lss handläggaren samt psykiatrin skulle vara med. 
Enhetschefen för boendet kunde i morgon, Es pappa kunde i morgon och förmodligen de övriga också men när socialsekreteraren i går pratade med Es samtalskontakt på psykiatrin så blev det nobben.

Hon hade sagt att allting var frid och fröjd med E, att hon handleder personalen på boendet ( vilket hon också gör ) och att E får den hjälp hon behöver. 
Vad i helvete håller människan på med?? 
När alla andra säger något annat och när alla andra ser något annat. Visst! Jäntan kanske har mått hyfsat bra sista veckorna ( förhoppningsvis utan att skära sig ) men bra är det ju inte och hjälp behöver hon ju. 

En enda människa kan göra så att ett möte inte blir av eftersom den människan är en viktig bricka i spelet och socialtjänsten hade kunnat tänka sig om inte det blir bättre för E med det i stan att föreslå att dela på kostnaderna för en behandlingshem placering framöver. Men när psykiatrin beter sig så här så blir det skit och pannkaka av allting. Skam på er och skam på dig ditt eländiga kryp!

E har som jag tidigare nämnt i ett inlägg sökt en god man via överförmyndarnämnden. Vi satt i dag och diskuterade detta på mötet med socialsekreteraren och hon berättade att man får komma med förslag på vem man skulle kunna tänka sig som god man. Det är kö i det systemet så de skulle nog bara bli glada om vi hade någon tilltänkt som god man till E. 
Jag kom på en person som är Es faster och som har både skinn på näsan och kan kämpa för Es rätt, som har känt E i alla år, som har tidigare varit hennes ledsagare och assistent i skolan. Hon borde passa som god man och jag är övertygad om att E skulle gilla den iden. 
Men då återstår att få fastern att vilja åta sig uppdraget och jag har försökt att nå henne för att diskutera saken. 

Vi får se hur det  blir!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...