onsdag 25 december 2013

Fröjdefull Jul

Vi hade en trevlig och avkopplande jul ute i stugan. God mat och efterrätt gjorde inte saken sämre. 
E var på gott humör, såg ut att må bra och var så fint klädd. Det gjorde mig väldigt glad att se! Vid 19.30 tiden ville hon hem så då packade vi in alla hundarna och julklapparna och begav oss mot stan. 
Vädret var uruselt med spöregn, blåst och ishalka! Vägen var förrädisk och det värsta som jag har upplevt. Vi näst intill krypkörde fram men fick ändå sladd i ett möte i en kurva och utförsbacke. Hade det gått fortare så hade vi garanterat krockat eller kört ned i diket. Det var bara ogjort men tack vare en bra chaffis och det låga hastigheten så gick det ändå bra.

E skulle hem och se på tv och umgås med personalen där en jobbade under gårdagskvällen. De övriga på boendet var inte där!
Hon kunde ha fått sova över här men valde ändå att fara hem till sitt eget. 
Hon berättade i går att hon hade fått en ny kontaktperson ( inte på boendet ), som är några år äldre än henne. De hade träffats några gånger! E berättade att kontaktpersonen har en hund som ska valpa när som helst. Spännande!

Det var så härligt att få än en gång fira jul med föräldrarna och båda två var ändå relativt pigga. Mamma hade visserligen ett högt blodtryck och huvudvärk mycket på grund av att hon bara har en njure och den är det bara 40 % funktion på och pappa var blek och trött och fick lägga sig att vila ett tag innan middagen. Men de var med och det är huvudsaken. Jag är så tacksam för denna fröjdefulla jul och att få umgås med båda föräldrarna och E. Det gjorde min julafton fulländad!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...