fredag 6 december 2013

Funderingar!

Jag kan inte släppa det här med Es samtalstkontakt och vad hon hade sagt och ärligt talat så är jag förvånad över hennes reaktion. Jag kan inte finna någon anledning till att hon skulle neka att medverka på ett nätverksmöte. Även om hon anser att E har mått bättre de senaste veckorna så borde hon ändå vara intresserad av att vilja samarbeta med oss alla andra runt E. Alla ska vi väl jobba för att E ska bli frisk och får den bästa hjälpen som går att få. Det borde faktiskt inkludera samtalskontakten med! 
Nu har jag förstått av samtalet igår att mycket hade kunnat se annorlunda ut om psykiatrin hade givit socialtjänsten ett svar. Ett ja eller nej till att ge E vård på ett behandlingshem. Hade dem sagt nej vi tänker inte låta E fara i väg någonstans så hade socialtjänsten gått in och hjälp E. Så mycket förstår vi nu! 
Men då psykatrin inte har kommit med ett klart besked så.....
Ja nu så ska de ju förstås låta E vara på det där vågen i stan är det sagt i alla fall. 
Det var de som sades på det möte jag och Es pappa var på och de skulle låta Es samtalskontakt prata med E om det och det lät verkligen som att så fort E sade ja till vågen, så var det bara att börja där. 
Överläkaren hade redan pratat med dem som jobbar på vågen så allting var i princip klart. Det är bara det där ordet JA från E så är grejen kirrad. 
Men då hennes samtalskontakt inte har tagit upp det med E så förskjuts allting ännu mer. 

Fungerar inte vågen så går vi vidare! Som socialsekreteraren sade så gör vi rätt i att inte ge upp om E, att kämpa som vi gör för vår dotter är en självklarhet. 
Vi berättade att E tar en massa mediciner och att det ibland kan vara uppåt sju olika sorter inräknat de hon tar ibland. Det är helt sjukt att en späd, liten 22 åring ska peta i sig så många sorter varje dag. Helt sjukt! 
Jag berättade att vår dotter har ätit medicin sedan hon var fyra år gammal och socialsekreteraren bara skakade på sitt huvud. Hon sade att på sätt och vis så har ju E utvecklat ett tablettmissbruk. Det blir så bara! 
När E och hennes syster var i tre årsåldern så var de väldigt speedade och hade svårt att komma till ro och somna om kvällarna. 
Gissa vad läkaren skrev ut för att de skulle somna om kvällarna?! Jo THERALEN.... det var just Theralen som E har fått tag i tidigare och även överdoserade i maj månad tillsammans med tabletter. 
I dag hade jag aldrig någonsin gått med på att ge mina barn något som är lugnande men då visste jag inte bättre och litade blint på doktorerna. Det gör jag inte i dag av en erfarenhet som har vuxit med åren. 
Man blir visare av åldern!

Jag lägger in en raplåt som min brors äldsta son medverkar i!

http://www.youtube.com/watch?v=vpPgm_dnP9Y&list=PLbu0j3oHpS_6joNu8v6LaAR6iUPhEbkx8&index=2





Lägg till bildtext


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...