fredag 20 december 2013

Intressant artikel!

Då var man hemkommen från tandläkarbesöket som var avklarat på tio minuter. Det har kostat en stor summa att åtgärda tänderna men mina föräldrar har varit snälla och betalat det som inte staten gick in och betalade. 
På min väg dit så mötte jag en grupp skolbarn som gick i fackeltåg till stadskyrkan och det var verkligen vackert och stämningsfullt. Hur fint ska det då inte var inne i kyrkan när de sjunger och ljus kanske är tända. Jag blir lite nostalgisk och minns julavslutningarna när jag var barn. Vid något tillfälle spelade jag tvärflöjt inför hela kyrkans besökare och jag minns än i dag hur nervös jag var och att min mamma samt mormor satt och grät medan jag spelade. Det blir ett extra fint ljud i en kyrka!

Jag läste härom dagen på internet ännu en artikel nu om psykisk sjukdom som jag delar med mig av till er. Den var verkligen intressant! 

Vi har bestämt att bara ta det lugnt till nyår! Fixa till en plankstek och koppla av i lugn och ro med hundarna. Det blir inget stugbesök i år då föräldrarna blir kvar där över nyårshelgen. E hade frågat på sin facebook status vad alla ska göra till nyår och jag svarade henne att om hon inte hade något för sig så är hon välkommen till kära mor för att fira. Det ville hon inte haha! 

Min pappa ringde och bad mig att fixa en stor tårta till julen. Det ska väl gå att ordnas!

I går kväll såg jag ett tv program om en tjej som har en ätstörning. Att se familjens förtvivlan och mammans sorg och desperation är nästan jämförbart med att vara mamma till någon som är självdestruktiv och skär sig. Inte utan att tårarna rann! Det är nämligen lika jävla smärtsamt!
 
LÄNK TILL ARTIKEL NEDAN:

http://www.svd.se/kultur/understrecket/psykisk-sjukdom-under-lupp_8824574.svd




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...