tisdag 17 december 2013

John Blund

En gammal klasskompis hade lagt ut en video på John Blund. Ni vet han med sömnpulvret. Jag måste bara dela med mig av den och håll med om att man blir lite nostalgisk. Inte mindre på äldre dar!
Kära mor ringde tidigare i kväll för att höra om jag kunde följa henne att handla i morgon bitti och även på lördag morgon. Pappa skulle åka ut till stugan med varorna i morgon! Hur han nu ska orka det! Han kommer att vara totalt knäckt efteråt eftersom han knappt orkar köra bilen längre. 

Jag var tvungen att skvallra för dem att våra före detta grannar har fått sitt hus sålt. För lite drygt tre mille! Det var inte illa för dem. Mina föräldrars hus lär inte heller vara billigt den dagen det ska säljas. 
Jag har sedan länge tänkt mig att köpa ett boende utomlands om ett antal år.
Först var jag inställd på att köpa ett i Turkiet men nu har jag beslutat mig för att det får bli något i Spanien. Där man kan vistas även vintertid!
Jag avskyr snö och kyla! Det går bra en tid men vintern är så lång här uppe och det är inget för mig. Så någon gång flyttar jag! Brorsan tittar åt Thailand till men jag vill inte bo så långt bort och Spanien är så bra genom att landet är med i EU. 

Jag funderar på om jag ska behöva beställa en tid hos en doktor för en genomgång. Har ingen lust men även en kärring som mig måste gå igenom en besiktning ibland. Det blir säkert att knapra järntabletter! 

Good Night!

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...