tisdag 24 december 2013

Julafton

Vi har äran att få rå om barnbarnet så här på självaste julafton och vi började dagen med att ta en sovmorgon till klockan 08 och sedan käkade vi tomtegröt. Det är stående var jul att vi hugger in på risgrynsgröten! En jul utan gröt är ingen jul!
Lillan har fått öppna några julklappar eftersom hon efter lunch ska vidare till sin pappa för att fira julen med honom och den övriga släkten.
Jag har bestämt att denna blogg ska bli till en bok och den är så gott som redan klar att ges ut. Allt material finns redan! Även i boken kommer namn att vara nicknamn av hänsyn till E och resten av familjen. För min egen del så bryr jag mig inte därför att det finns inget att skämmas för. Vare sig för mig, E eller någon annan anser jag men det är ett känsligt ämne och mycket skam hos framför allt E. 
Det är dessvärre så många som är i vår situation att kan jag så vill jag dela med mig av vår familjs öde, vår dotters kamp och min egen kamp som mamma samt mina egna känslor i detta. Jag har tagit hjälp av en kille som tittar igenom och korrigerar det som är skrivet. Han får även hjälpa mig med bokomslag osv! 

Jag fick så fina kommentarer nu igen som jag måste dela med mig av. De värmer så otroligt mycket!

Du kommer hjälpa många med din bok , så många som tror att dem är ensamma i sitt kämpande. Jag tänker mycket på dig. Ha en riktigt bra jul, starka fantastiska du. Jul kramar.

Du är fantastisk! 

En riktigt God Jul till er alla läsare!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...