fredag 20 december 2013

Kammarrättens Dom

Jag fick precis veta att Kammarrätten går på socialnämndens linje och avslår vår ansökan till ett behandlingshem för E. Det var nästan väntat då de följer lagen, allt enligt protokollet. 
Men även om det var väntat så är det förstås en besvikelse och ett nederlag för vår familj och kanske också för alla andra som är i samma situation som vår dotter. Med andra ord så betyder det att ingen med ett självskadebeteende får hjälp av socialtjänsten eftersom ett sådant problem lyder under landstingets ansvar.

Det är ju bara det att då ska landstinget godkänna en ansökan och det vet vi ju hur " bra " det har gått. Tack och lov att det i alla fall blir vågen för E. Vårt hopp står nu till det och att E ska en gång för alla få den hjälp hon behöver så att hon kan bryta detta beteende som hon har dragits med i så många år.

För övrigt så ringde verksamhetschefen på psykiatrin till mig för att berätta att hennes mail inte går att skicka till mig men att hon har fått mina funderingar och att vi föräldrar självklart kommer att bli informerade när E är inskriven i vågen. I övrigt så önskade hon en god jul och trots Kammarrättens domslut så känns det som att det nog kan bli en god jul för oss.



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...