torsdag 19 december 2013

Med all min kärlek!

Det som jag tycker också är väldigt jobbigt i det här med E och hennes självskadebeteende är hur de som jobbar med E håller oss föräldrar utanför. 
Vår dotter är visserligen myndig och vill hon inte att vi föräldrar ska få veta något om henne så har hon sin fulla rätt att säga till dem att inte berätta något om henne. Det förstår vi! 

Vad vi däremot inte kan förstå är varför de väljer att tiga till och med när E har givit sitt tillstånd att låta dem prata med oss. Ibland har hon ju det!
Vad handlar det om? 

Varför har hennes samtalskontakt ALDRIG velat ha någon kontakt med vare sig mig eller Es pappa? Varför har personalen fått munkavel på sig? Varför håller de oss undan?? 

Förstår de ens hur vi upplever det? Att leva i ovisshet dag ut och dag in....

Tänk! Tänk om de fick gå i våra skor en tid, tänk om de fick uppleva att vara mamma till någon som har ett självskadebeteende, som har skurit sig i så många år, som har överdoserat flera gånger. Möjligen så skulle de då kanske kanske bli lite mer ödmjuka och få en annan förståelse.

Att strida som jag har fått göra i så många månader sedan april då jag fick samtalet om vår dotters överdos är ta mig tusan övermäktigt. Det har varit helt sjukt jobbigt och galet värre att det har gått så lång tid efteråt utan att det har hänt ett skit. Ingen som ville ta sitt ansvar och betala för en behandlingshem plats och ingen som ville förstå allvaret i det hela. Jag finner inga ord för hur dåligt det har skötts! 

Ska nu vågen fungera? Hur länge pågår en behandling och vad händer om inte det hjälper? Sju år har gått till spillo där ingen vård har fungerat och det är sju år för mycket.

På måndag ska vi till IKSU Spa och koppla av! Det ser jag verkligen fram mot. Har varit där en gång tidigare och det är en sådan avkopplande miljö.
I morgon eftermiddag kommer mitt älskade barnbarn för att sova över till lördagen då hennes mamma ska jobba kväll. Jag längtar redan! Jag ska ju även hjälpa min mor att handla det sista inför julhelgen, vilket jag ska göra på lördag morgon direkt ica öppnar. Sedan åker hon och pappa ut till stugan!

Hoppas att jag inte blir så trött igen i kroppen inför morgon dagens barnpassning för då är det knappt att jag orkar hålla i en sked, än mindre passa upp en liten donna. 
E messade att hon är less på att vara förkyld med feber osv! Jag visste inte ens att hon var sjuk! 


                                    Med all min kärlek!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...