tisdag 10 december 2013

Morgon dagen

I morgon bitti ska jag först till tandläkaren för att prova ut min nya bettskena och det ska gudarna veta att jag verkligen behöver den. Har gnisslat tänder något energiskt sista tiden så att A har fått väcka mig och en natt vaknade jag till och med av att en tand i underkäken låg lite över en framtand i överkäken. På något lustigt sätt! 

I morgon ska mamma till doktorn för att få veta svaren på hennes röntgen och provtagningarna som hon gjorde härom veckan. Det känns så nervöst! De kollade även upp de två tumörerna i lungan och anledningen till att hon har så ont i magen igen. Bara hon inte har blivit sämre igen och fått fler metastaser. Då bryter jag ihop!

Ungefär vid den här tidpunkten förra året så fick hon och vi andra veta att cancern hade kommit tillbaka hos henne i blåsan och att hon även hade metastaser i lungan och att de inte kunde eller visste vad de skulle kunna göra för henne. Genom att hon har haft cancer som ung så ville de inte stråla henne mer. 

De tråkiga nyheterna plus pappas dåliga besked på hans prostatacancer gjorde att de förra året varken ville eller orkade fira någon jul. 
Jag blir jätteledsen om det blir dåliga besked i morgon! Nu vill jag fira julen med dem och glömma sorger, bekymmer och sjukdomar. Men jag hoppas och tror att det inte är något med mammas mage och att metastaserna i lungan håller sig i schack. 

I dag tog jag bussen ned på stan för att möta upp A och Å på en restaurang. Det var bara det att bussen aldrig kom! Jag väntade och väntade och väntade....frös mer och mer och blev alltmer fundersam på varför busseländet inte dök upp. 
Det hade börjat att regna och vägarna blev så halkiga att jag anade att det var därför bussen inte kom. 
Jag hade rätt i mina misstankar! Bussen dök upp till slut men stannade och chauffören vägrade att köra en meter till innan vägen var grusad. 
Sedan dök nästa buss upp och han var lite modigare så jag hoppade på den bussen och tog mig slutligen ned på stan. 
Vi åt en god buffe och samtalade om ditten och datten och det var lite extra roligt att ses eftersom vi inte har träffat vår vän på några år. 

Jag visste om att E skulle i väg till sin danskurs i kväll och smsade henne om att bussarna hade slutat att köra på grund av halkan ( vår chaffis sade det när vi kom till centrum ). Hon tyckte att det var bra att jag meddelade henne det och jag tror att hon for till dansen men jag vet inte hur hon tog sig dit. 
E har rätt till färdtjänst så kanske att det blev taxi! Jag hoppas i alla fall att hon for och inte avblåste dansen. Hon for nämligen inte på förra tillfället.

Inget svar ännu har dykt upp men jag väntar och ser om det dyker upp något i morgon. En förklaring!

Troy ville inte gå ut förut och sprang i väg och gömde sig. Han tyckte att han fann ett superbra ställe ;-)

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...