onsdag 18 december 2013

Snabba puckar!

Jag var ju i dag in på mina vårdkontakter på internet och skrev lite om mina besvär och bad om en tid på vårdcentralen. 
Nu ringde en distriktsköterska därifrån och ville sätta in mig på en jourtid men jag kan vänta till i januari, efter helgerna. Det finns säkert dem som är i större behov av en akuttid än vad jag är och jag har ändå gått med det här en längre tid. Så några veckor hit eller dit kvittar för min del.
Den 3 januari får jag hur som helst träffa en läkare och ta några prover. Inte bara järnkoll utan kanske fler prover som det lät som!

Jag är matt i kroppen i dag men har sovit en stund på eftermiddagen och nu sitter jag med en kopp the och har tänt ljusen. Så mysigt det ändå är när mörkret faller på och man får lysa upp med ljus. Hundarna myser de med - Daisy i fåtöljen, Vicky och Troy här i soffan bredvid mig, Cindy på hundburens tak där hon ligger på ett täcke och en kudde och Baltazar i sin bur. Lugnet råder! 

Jag satt och kollade in nästa års resa! Gud vad jag längtar bort till sol och värme. Det enda som är tråkigt är att E inte följer med nästa gång! Det är som att enda gången som vi kommer varandra lite nära är på våra utlandsresor. Då får jag rå om henne som jag vill ibland. 
Hur som helst så sparar jag för fullt till resan som låg på ca tiotusen kr men med en rent bedrövligt låg pension ), så får jag dra åt handbromsen vad det gäller utlägg. Speciellt till mig själv fastän jag nog skulle vilja kunna unna mig mer än vad jag gör. På ett eller ett annat sätt så går det i alla fall framåt och jag tänker som så att viktigast är hälsan. Inte pengar! Även om det inte gör ont att ha en extra slant förstås ;-). Hur kan jag då drömma om ett boende utomlands när jag inga pengar har undrar ni säkert? Ja men jag vet vad framtiden har i sitt sköte om man säger så. Det blir bättre!

Nu när julen närmar sig med stormsteg så blir det förstås extra kostnader i form av julklappsinköp och det är ju så roligt att få köpa till sina nära och kära. Själv så har jag inte önskat mig mer än ett bidrag till en cykel. En treväxlad, klassisk damcykel med cykelkorg och lås är vad jag vill ha. En röd eller en svart! Ni ser....jag har redan tänkt ut färgen, till och med.
Då kommer jag att börja cykla på turer runt om i byn och även ned till stan när snön har försvunnit. Om jag har haft råd att köpa mig en till dess vill säga!






Foto: En kopp the och tända ljus så här på em gör gott :)

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...