torsdag 5 december 2013

Stormvarning!

Det stormar i södern och verkar ska göra det i några dagar. Jag hoppas verkligen att den bedarrar innan lördag kväll då vår färja avgår. Mina föräldrar oroar sig för vår skull! Att vi ska bli sjösjuka eller inte ens komma oss i väg på trippen. 
Lite oroande känns det men vi får köpa åksjuketabletter om det skulle behövas tas sådana och så håller vi tummarna för att det lugnar ned sig innan avfärden. 

Jag har denna morgon varit och hämtat pappa på verkstaden och sedan skjutsade jag hem honom. Väl där så dammsög jag deras övervåning i huset och for och handlade med mamma så att de fick sin veckohandling gjord. 
Pappa orkar inget sådant längre och mamma gör knappt det heller men hon följer gärna med på affären ändå. Pappa hade varit och tagit cancerprover igen och det såg ganska bra ut för tillfälligt. Skönt! 
Mamma ska i dag i väg till lasarettet och röntga sig och ta prover för att se så att hennes cancer står stilla. Att inte det har blivit metastaser mer än i lungan där hon har två stycken som inte gör någon skada - än så länge!

I eftermiddag far vi på mötet på soc! Es pappa lovade att hämta mig här hemma så att jag slipper ta bussen ned. Min bil är för tillfälligt hos mina föräldrar och förresten så tycker jag inte om att köra bil. Det har jag aldrig gjort! Jag kör helst inte alls om jag ska vara ärlig och är så tacksam om någon annan agerar chaufför. I går fick jag skjuts hem av B och inte nog med det - hon hade med sig godsaker hit. Saffransbullar, sockerkaka och annat smått och gott! Jag blir ju bortskämd av mina fina vänner <3. Utan dem hade det varit betydligt tyngre att vara jag i allting som är. TACK FÖR ATT NI FINNS!!



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...