tisdag 17 december 2013

Stöta på patrull

Det är så märkligt men jag eller vi föräldrar har hela tiden fått den uppfattningen att det inte skulle vara några problem att få E utredd igen för sin adhd, vilken nivå hon ligger på m,m hos råd och stöd. 
Men i dag så fick jag ett svarsmail som var visserligen lite svårtolkat men som antydde att OM några utredningar ska göras så ska det ske i samarbete med psykiatrin. 
Inget som de nämnde när jag och Es pappa träffade dem för ett par veckor sedan. 
Det är så sjukt att det jämt ska vara en massa om och men överallt. Jag kanske måste kolla vidare på om det är möjligt att utreda på annat håll. Privat kanske?! 

I dag är det åtta veckor sedan jag började med TR 90 och min kropp har förändrats och jag har tappat en massa i centimetrar. Dock inte så mycket på vågen! Rena gäddhänget har jag fått under armarna och nja det ser kanske inte så snyggt ut men å andra sidan så får jag väl börja på att träna styrka, kanske. Är inte så förtjust i att träna styrketräning om jag ska vara ärlig. 
E däremot tränar en del och det är ju bra att hon kommer sig för med det så länge det är sunt. 

På lördag ska jag hjälpa föräldrarna att storhandla det sista inför julen. Mamma orkar ju inte bära längre och pappa orkar inte alls med sådant. Han ligger mest hela dagarna och sover! Det är så sorgligt! 

E har varit och kollat hörseln i dag och det visade sig att den har blivit lite sämre, så hon ska prova ut en hörapparat. Det kan ju faktiskt vara så att hennes huvudvärk som hon har nästan dagligen blir lite lite bättre av att hon bär en hörapparat och slipper spänna sig lika mycket. 
Cystorna på hjärnan finns kvar men är oförändrade och ställer inte till med några problem fick hon veta av läkaren efter röntgen.

Jag har en gammal och kär vän som faktiskt var min första stora kärlek i ungdomens dar. Han är gift sedan 25 år tillbaka, har tre ungar och är nybliven farfar. Grattis stålfarfar - jag lägger in en bild tillägnad honom ;-) 

Nu blir det soppa och en sväng till affären för att handla inför jul även här. Det börjar dra ihop sig nu! 
Jag har handlat nästan allting men har ett par grejer kvar till tjejerna. Sedan så hinner julen bara vara så fyller de år! 23 år den 6 januari. Åren går!

Jag är själv sugen på kläder men kommer mig aldrig för att handla något. Dock så verkar de ha riktigt fina kläder på IMSO och det till superpriser. Kolla in länken nedan:

 http://bfy.nu/1tb





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...