torsdag 19 december 2013

Tystnaden!

Jag har ännu inte hört av vare sig socialsekreteraren och verksamhetschefen som jag ställde några frågor till angående utredningar o dylikt. Det kan förstås hända att de har gått på tidig julledighet.
Känner mig trött i dag också men ska städa och försöka snygga till lite här hemma nu när julen nalkas. E sände mig ett sms där hon undrade om hennes pappa kan hämta ut medicin åt henne på apoteket. Jag har för mig att både han och jag skrev på något papper för länge sedan som tillåter oss att göra det åt både E och hennes syster. E behövde få ut astmasprayer innan jul och hennes pappa skulle fixa det.

Att jag känner mig rätt så trött och sliten mellan varven är förstås inte konstigt med tanke på vad som har varit och vad vi alla har fått gå igenom. Som mamma till E så har jag engagerat mig väldigt mycket i kampen för en bra vård till henne. Det har helt klart tagit på oerhört mycket att kämpa, kämpa och återigen kämpa mestadels i motvind under en lång tid. 

Ensamt har det också varit eftersom det är jag som har gjort grovjobbet med att försöka få till en bra hjälp till min dotter. Det är jag som har ringt alla samtal, som har mailat alla hönsen, som har ansökt om behandlingshem vistelse för flickan, som har överklagat dels till socialnämnden och dels till Förvaltningsrätten och inte minst till Kammarrätten. Es pappa har vid några tillfällen ringt samtal men det är också allt.

Jag ska börja på att simma efter julhelgen! Har en urfräck baddräkt som jag ju måste inviga. Simningen är dessutom en utmärkt sport att röra på sig i. Att sedan basta och koppla av gör inte saken sämre.

Delar med mig av en länk till en bok som en vän har skrivit. Den handlar om hans väns död, den misslyckade vården och psykiatrin i Umeå. Boken kommer även att ges ut som bland annat e bok men även på Adlibris, Bokia mm i vanligt format, som jag har förstått det:

https://www.bod.se/index.php?id=3543&objk_id=1179826






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...