tisdag 30 maj 2017

Förbannad

I går hade dem mötet på psykiatrin och jag har fått lite information om hur det gick. Ungefär som jag trodde med andra ord....
Enligt vår dotter så hade dem inga som helst planer på att skicka henne till Lenagården för det var inget dem tog upp på mötet. Däremot så tjatar de återigen om att hon ska flytta till ett gruppboende men hon sade ifrån. Bra gjort min älskade flicka!! Det egna medicinska ansvaret verkar fortsätta....

Så tyvärr så är vi återigen i en återvändsgränd och jag vet inte vad mer vi kan göra för vår dotter. Chefen som skulle ringa Es pappa ( som numera har fått ta över god manskapet ) har inte gjort det som lovat men vi hoppas att hon ska göra det under den här veckan.

Som ni förstår så är jag nu jäkligt förbannad och känner återigen en stor maktlöshet. Vi stångar oss blodiga men psykiatrin jobbar hela tiden emot oss. Nu väntar jag i alla fall på lite mer information om hur det gick på mötet men hittills verkar det ju inte så lovande. Tack ändå till VK som gjorde ett reportage även om det inte var till någon hjälp. Vi misstänkte nästan att det inte skulle hjälpa men ändå hoppades vi på att någon där uppe på psykiatrin skulle kunna vara mänsklig och känna med hjärtat för en gång skull. JÄVLA MUPPAR!

Här i Spanien är allt bara bra med fint väder och varmt! Ägnar dagarna åt promenad och avkoppling på terrassen med en och en annan kall bärs och en god bok. På kvällarna är det lite teve som gäller innan sänggående men i går umgicks jag några timmar med ett par grannar ifrån England. De bjussade på en öl och var väldigt surrsamma. Jag var nöjd efter en men dem propsade på en andra och när den var slut och jag tänkte på att avrunda kvällen, så kom gubben med en tredje öl. När han skulle hämta en fjärde så var jag väldigt bestämd och även hans fru haha. Lite rund under fötterna var dem helt klart. Mycket vin tror jag att det blir där!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...