torsdag 11 maj 2017

Givande möte

Så samlades alla vi som varit nära E under många år för att träffa journalisten som var mycket trevlig och ställde bra frågor. Vi fick berätta om hur och när vi första gången märkte att vår dotter var självdestruktiv och vad som sedan hände. Känns som ett mycket givande möte!

Hemtjänstpersonalen och E hade i dag ett långt samtal med varandra om bland annat mötet i morgon som jag inte ska gå på. E har i alla fall uttryckt det återigen som att hon vill ha mer hjälp än vad hon får nu och att hon kan tänka sig behandlingshem och absolut INTE vill bo på ett gruppboende igen. Det känns bra att hon tänker i samma banor som oss även om hon svänger som värsta pendeluret men det handlar ju om rädsla egentligen för något nytt.

E och hennes syster, mitt barnbarn och mitt ex käkade tillsammans i går här hos mig. E äter verkligen superlite. Sådana små portioner att barnbarnets portion ser gigantisk ut i jämförelse med Es. Det är så trist att hon har det där också i sig. Hon kämpade i alla fall på bra och satt till och med senare då exets föräldrar också kom på tårta eftersom att jag fyllde år i går. Men jag såg när hon fick nog och hon var också den första som bröt upp och traskade hem till sig.

Nu är det bara att se om något gott kommer utav allting! Att mötet i morgon leder till något bra och att journalisten får till det snyggt om än psykiatrin inte kommer att uttala sig och skylla på sekretessen.

Vi kämpar vidare!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...