måndag 8 maj 2017

Utskriven

Det har gått några dagar nu sedan E blev utskriven och förhoppningsvis så kan hon vara hemma ett tag och få må hyfsat bra i alla fall. Hon såg relativt pigg ut i går när vi sågs! Det glädjer mig!

Jag har inte fått svar av läkaren som jag skrev till! Mycket dålig stil OCH något som journalisten kommer att få höra. Om det blir något reportage så är det viktigt att sådant kommer fram. Jag tror att min dotter blev besviken på mig för att jag inte ska gå på mötet som jag är inbjuden till på psykiatrin på fredag men det är bra att hemtjänsten ska dit. Tyvärr så kan inte heller hennes pappa gå på mötet!

Mr undersökningen gick bra men inte var den rolig direkt och det är lätt att man känner obehag. Jag blev dessutom lite yr och väldigt illamående efteråt. Nå väl allt såg bra ut och likaså cellprovet så jag är då fullt frisk förutom ett stort myom och flera små. Nu ska jag köra på med Esmya i tre månader om allt går som det ska och jag inte blir så påverkad av alla biverkningarna. Sedan utvärderar vi det hela och är allt bra så är det ju bara att fortsätta men har jag fortfarande ont eller skulle blöda så blir det ändå operation för att ta bort livmodern till hösten.

E ska ju med till Spanien i sommar och vi pratade lite om resan i går. Hon verkar se fram emot att åka och det känns ju härligt. Det hjälper nog upp att hon vet att systerdottern ska med! Dem är ju så glada i varandra :).

Återkommer mer efter träffen med journalisten på onsdag!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...